Välkommen.

Här skriver jag allt det jag inte vågar berätta, ofta inte ens tänka.

Jag har skrivit – och skriver – på en annan blogg. Om verkligheten, men ändå inte. Förskönar, förändrar – knappt märkbart – för att verka lite bättre, för att prestera och duga. Alltför uppenbart vem jag försöker lura. Sanningen gör ont. 

Jag vill börja om här, försöka skala bort allt oväsentligt, allt det som inte är jag. Fullkomligt anonymt, helt naket.

Tillåta mig att vara sårbar.

Explore posts in the same categories: personligt

Etiketter: , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

7 kommentarer på “Välkommen.”

  1. Susfu Says:

    Starkt! Mycket starkt!

    Kram /Susfu

  2. avgrundsdjup Says:

    Susfu! Tack – tror jag. Just när jag skriver känner jag mig sällan stark. Men det kommer en styrka ur att ha skrivit. Och en trots någonstans – att våga skjuta ut hakan och säga allt det jag aldrig vågade som barn.

  3. Hondjuret Says:

    En bra tanke. Funderar på något liknande…

  4. avgrundsdjup Says:

    Hondjuret! När du har funderat klart får du gärna sticka till mig adressen till den nya bloggen, helt omärkligt och utan att jag vet att det är du – för att bevara anonymiteten. En kommentar på min blogg som visar vägen.

  5. Malin Says:

    Jag ville detsamma med min blogg, och visst är det förlösande att kunna skriva vad som helst. Men jag cencurerar mig alltför ofta ändå. Det är svårt att vara naken.

  6. avgrundsdjup Says:

    Malin! Jag vet hur det är. Så gjorde jag hela tiden i min tidigare blogg. Jag kan fortfarande inte släppa det helt – får hejda mig själv mitt i ett inlägg, gå tillbaka och sudda. Erkänna för mig själv hur det EGENTLIGEN var och skriva det – inte hur jag kanske skulle vilja att det var, eller den ”sanning” som skulle göra mindre ont.

    Nästa svårighet är somliga lärare återkommer – omedvetet är det lätt att koppla på vilja-bli-godkänd-läget och censurera för att bli omtyckt och duga. Men jag försöker strunta i att bli godkänd och tänka att det här är min chans att få visa mig som jag är, naken och sårbar. Att jag ska ta den möjligheten för att se vad som händer. Se om jag kanske ändå är värd att läsas och kanske till och med kan vara bra – som jag är.

    Det är en verklig utmaning!

  7. Malin Says:

    Jag håller helt med. Det är en utmaning att våga riskera att bli ratad eller älskad för den man är.

    Jag ser fram emot att läsa mer av dig och dina tankar. För bra, det är du. Ingen tvekan om det.


Kommentera

