Låt mig vara ifred!

Skolan var en plåga. Lösningen blev att vara hemma -febertermometern mot lampan ett par sekunder. Jag var ju ett så infektionskänsligt barn… 

De få vänner jag hade i skolan förlorade jag effektivt genom att vara borta så mycket  – de hittade andra. Jag minns att jag reflekterade över det, nästan i förbigående, det kunde inte hjälpas – att få vara hemma var viktigare. Ensam.

Explore posts in the same categories: personligt

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

6 kommentarer på “Låt mig vara ifred!”

  1. Sarah Says:

    Tack för du lämnade ett avtryck hos mig, med adress hit, så jag fick läsa lite av ditt inre också. Kram, du verkar, trots allting, besitta en stark stryrka.

  2. Moddan Says:

    Jag blir stum då jag läser det du skriver, inte chockad eller förvånad då jag vet att det existerar. Jag blir bara stum för jag vet inte vad jag ska säga, men jag vill läsa (lyssna).

  3. avgrundsdjup Says:

    Sarah! Roligt att du hittade hit. Jag vill tro att jag är stark – trots allt. Eller på grund av allt – svårt att säga. Men samtidigt så oändligt svag när det gamla dras upp och lyckas trigga igång reaktioner i nuet.

  4. avgrundsdjup Says:

    Moddan! Jag är glad att du vill lyssna – jag tror att jag behöver det, någon som vågar se och inte vänder sig bort. Först då kan jag kanske gå vidare, när jag inser att det inte är farligt att stå för det som hänt. När jag kan lägga ifrån mig skulden – som ju egentligen aldrig var min, men som jag gjorde till min.

  5. Moddan Says:

    Om du inte har läst Karin Alvtegens böcker ”saknad” ”Skam” ”skuld” och ”svek” så rekommenderar jag dom.

    *kram*

  6. avgrundsdjup Says:

    Moddan! Nej, jag har inte läst dem. Det finns så mycket böcker och så lite tid… Jag VILL ju så gärna läsa, men vet inte var jag ska börja. Och då blir det liksom aldrig av… Karin Alvetegs böcker kanske kan vara en början – har dock aldrig hört talas om henne tidigare – tack för tipset!


Kommentera

