Mer förvåning

Jag förundas över att allt är som innan – Han finns kvar. Den här gången också. Ingenting har förändrats, trots min katastrofberedskap. Varje gång Han går kan vara den sista – säger känslan.

Han kom hem, tidigt, kröp ner i sängen och strök mig över kinden.

”Jag älskar dig, du vet det va?”

Nej, hur ska jag kunna veta det?

Explore posts in the same categories: personligt

Etiketter: , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

7 kommentarer på “Mer förvåning”

  1. Sarah Says:

    Känner igen det så väl… tvivlet som överröstar allting… han kanske har ångrat sig, man läser in allt svart i allting och så det vanliga ”varför skulle han älska mig.. är jag ens värd att älskas”.

    Men du verkar vara älskad, försök att njut, även om tvivlet vill trycka ner dig.
    kram

  2. Mia Says:

    Du måste ändå våga tro på honom, att du är värd att älskas…

  3. avgrundsdjup Says:

    Sarah! Visst är det dumt -så många gånger har jag sett tillbaka och insett att jag oroat mig i onödan – och inte förmått glädjas åt det fina som fanns. Och att min oro ibland till och med förstört, eftersom den får mig att ändra kurs.

    Tyvärr är det svårt att njuta på kommando. Jag önskar så att jag kunde.

  4. avgrundsdjup Says:

    Mia! Jag vill tro på Honom och gör det – en stund. Det är verkligen tidsberoende, varje bekräftelse sitter bara i en stund, sedan kommer tvivlet tillbaka. Och att jag är värd att älskas – tja, ibland kan jag våga tro det. Det är så svårt.

  5. ~J~ Says:

    Känner igen mej så väl… det är så svårt att förstå…..
    *kram*

  6. avgrundsdjup Says:

    ~J ~! Ja, det är svårt att förstå. Och ännu svårare för dem man försöker förklara det för. Jag upplever att jag uppnår ett visst mått av förståelse, men det mesta är snarare acceptans för att jag känner som jag gör, farligt nära att ge upp för att man ändå inte förstår…

  7. Sexy Jeans Says:

    Jag brottas själv med kontringen; Är det mitt oturstänkande (alltså är det inte så) eller är det rentutav min intuition som säger det? (alltså är det så)
    Hur, HUR vet man vilket??


Kommentera

