Sorg

Jag har en hemlig sorg.  Sorgen över att inte få fler barn.

Explore posts in the same categories: personligt

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 kommentarer på “Sorg”

  1. Malin Says:

    Så länge jag stannar med den man jag är med, lär jag aldrig få barn. Han vill inte ha några och vägrar ge sej på den punkten. Ibland är jag tillfreds med tanken, ibland är jag rädd för att det kommer att sluta i en outgrundlig sorg. I dag vill jag inte ha barn, men jag är bara 25 och vet inte hur jag känner om några år. Jag trodde ärligt talat inte att det aldrig skulle vara mitt val, så jag förstår – någonstans – hur du känner.

  2. avgrundsdjup Says:

    Malin! Det du beskriver är ett oändligt mycket större beslut än det jag har fattat – jag har trots allt redan barn och skulle vilja ha ett till. Att däremot avstå helt är ett helt annat offer, om det inte är det man själv vill. Tänk igenom det noga, är du snäll – du behöver inte bestämma nu, men låt inte honom få tolkningsföreträde. Jag har en väninna som fattade det beslutet – som följde sin mans vilja. Nu är de skilda, hon har ingen ny relation och är rädd att tiden springer ifrån henne. Och – livets ironi – han har fått barn med en ny kvinna. Det är lätt att bli bitter då.


Kommentera

