Inte idag

Idag är en sån där dag som jag bara vill vara hemma och INTE.

Inte gå till terapeuten, inte hämta barn från skolan, inte städa, inte plocka undan leksaker, inte sortera ut kläder som inte används, inte ha ont i halsen, inte jobba, inte städa förrådet, inte laga mat, inte handla…

Inte.

Så det är just vad jag ska göra. Såklart.

Explore posts in the same categories: personligt

8 kommentarer på “Inte idag”

  1. Lillmej Says:

    Fniss….Jag hade en sån dag i går…. Men som tur var har jag inte barn den här veckan.

    Så jag tände eld i kakelugnen, bäddade ner mig i soffan och frossade i en äppelpaj som jag hittade i frysen. Jag tittade på en mysig relationsfilm hela kvällen och gjorde INGEN NYTTA ALLS!

    Jättenyttigt för mej som är uppfostrad till att prestera för att få finnas till….

    Ha en bra ”INTE” dag!
    Kram!

  2. Ullah Says:

    Va! Sådär känner jag mig nästan varje dag. Jag menar allvar.

  3. avgrundsdjup Says:

    Lillmej! Det är just det – om jag bara njuter och gör o-nytta så har jag inget existensberättigande, får sjukt dåligt samvete och ont i själen över allt jag inte har gjort. Då blir det inte vilsamt och jag kan inte njuta av att bara få finnas, av att ta mig lite tid för mig själv.

  4. avgrundsdjup Says:

    Ullah! Jag förstår det. Jag har också inslag av det nästan varje dag, men så kommer vissa dagar som idag – när allt bara är tvärnej och samvetet lider över overksamheten…

  5. Pifflan Says:

    jag ska ha en VILL kväll ikväll. Bara göra det jag vill och inte ett smack mer 🙂

  6. avgrundsdjup Says:

    Pifflan! Underbart – om det är smittsamt hoppas jag att du kan formatera om det till ett datorvirus…

  7. Sara Says:

    Ungefär som att man går runt och tänker ”nu ska jag INTE tänka på honom på hela dagen”. Lycka till liksom, då har man redan börjat…

  8. avgrundsdjup Says:

    Sara! Precis… tack för lyckönskningarna – behöver jag säga att det gick åt skogen med föresatserna den dagen…


Kommentera

