En underbar dag

Om jag vill tycka synd om mig själv har jag utmärkt tillfälle till det idag. Återstår bara att fundera över om jag vill det eller om jag istället ska lägga mig energi på att känna mig missförstådd av Honom. Eller om jag ska nöja mig med att känna mig stressad över allt arbete jag har ogjort. Delikata val.

Sitter på jobbet och en kollega kommer in för att – som jag antar – visa något på sin dator för en annan kollega som sitter bredvid mig. De går i alla fall in i hans rum, skrattar och återkommer. Nästa kollega – samma procedur. Two down, one to go. Bortsett från att jag sitter kvar.

Explore posts in the same categories: personligt

8 kommentarer på “En underbar dag”

  1. Lintin Says:

    Skickar en stor varm kram denna usla tisdag.

  2. avgrundsdjup Says:

    Lintin! Tack för kram och omtanke – den var välbehövlig den där usla tisdagen. Och andra dagar – inget flow alls just nu…

  3. Ankan Says:

    Hoppas du bestämde dig för något mer konstruktivt så att du lyckades baxa dig själv upp ur ”självömkansträsket”. Hoppas! Kram

  4. BJ Says:

    Usch det verkar trist 😦 Bry dig inte, du har dig själv, vet ditt eget värde, som måste vara betydligt mycket större än såna snikna arbets”kamrater” Har precis bloggat, blev så j-la arg på en och det bara rann ur mig och in på bloggen 😀
    Stört Skönt! 🙂
    Kram!

  5. avgrundsdjup Says:

    Ankan! Det blev inte så mycket verklig självömkan, mer en studie i densamma… Kan ibland vara rätt hälsosamt att låta pessimismen och självömkan få passera förbi – se men inte röra…

  6. avgrundsdjup Says:

    BJ! Skönt att se att du är tillbaka – blev lite fundersam när din blogg plötsligt var lösenordsskyddad…

    Att veta sitt eget värde – så oändligt svårt! Särskilt i ögonblick då man känner sig ifrågasatt. Men jo, det gick ok. Tror jag. Det är mest att jag blir så himla desillusionerad över hur människor agerar och tänker, den bristande respekt de tycker sig ha rätt att visa sina medmänniskor.

    Kram!

  7. kang Says:

    hej! vill skicka lite värme och tacka för alla kommentarer hos mig. jag har varit så trött och inte haft mod och ork att svara, men de har varit uppskattade.

  8. avgrundsdjup Says:

    Kang! Tack! Jag har förstått att du har (haft) det tufft – känn inte att du måste vara aktiv då, så skapas bara fler måsten än livet ändå innehåller. Bloggandet är dessutom något av en spegel av IRL – de som försvinner för att man är tyst ett tag kanske man ändå kan avvara…


Kommentera

