Jag behöver inte dig

Retrospektivt. 

Drar mig in i mig själv med överljudshastighet – poff, jag är inte här längre. Ingen når mig, inte jag och absolut inte Han. Han kan dra åt fanders, stick, lämna mig, låt mig vara ifred.

Just nu undrar jag vad det är värt, egentligen. När han ändå inte fattar. Samtidigt som jag undrar hur han ska kunna förstå när jag inte själv gör det.

Det var ingen stor grej – egentligen. Men jag släpper taget och faller – in i mig själv. Här är det fritt från känslor. Jag behöver Honom inte. 

Explore posts in the same categories: personligt

One Comment på “Jag behöver inte dig”

  1. Hosanna Says:

    Har du fritt från känslor i dig själv? Det är där jag drabbas som mest…


Kommentera

