Distraktion

En dag till har passerat – utan att jag har fått alls något gjort. Inget mer än det nödvändigaste. Frustration och otillräcklighet. Skulle behöva vara hemma och läka, är tillbaka i vidbrändheten – eller farligt nära.

Jag har ingen ork, känner mig sliten och liten. Men det finns ingen som tar över, ingen livlina.

Jag orkar.

Explore posts in the same categories: personligt

6 kommentarer på “Distraktion”

  1. Sexy Jeans Says:

    Där satt den. Du skrev det jag inte lyckats uttrycka för mig själv, som jag blundat hårt för och inte velat se.
    Jag står allt för nära avgrunden -igen. Utan livlina.
    Frågan är bara hur jag ska orka?

  2. Ankan Says:

    Kram. Finns det några ”måsten” och ”borden” du kan släppa taget om? Bara några och bara några timmar. ”Här och nu” – ta det lugnt, tro att det går över, tro att det blir lite bättre. Snart.

  3. avgrundsdjup Says:

    Sexy Jeans! På något sätt orkar man – i alla fall tills man inte orkar längre… (Genomtänkt kommentar, eller hur…?) Men lite så är det – vi kämpar på, tills det inte går längre, och då går det ändå – fast på ett annat sätt. När det brast för mig för ett par år sedan, då när jag blev sjukskriven ett par korta månader för utbrändhet, fick jag välja bort jobbet för ett tag – men resten klarade jag på något vänster. Inte lika bra och engagerat som annars, men det gick. Och någonstans är det en tröst att veta – att även om jag inte tror att jag ska orka och inte vet hur det ska fungera så vet jag att jag i krisfall trots allt lyckas prioritera bort så mycket som möjligt för att gå på sparlåga. Det här blev svamligt, men jag väljer att låta det stå kvar i förhoppning att du hittar ändå hittar något i mina tankar.

    Och en sak till – hur man ska orka. Kanske genom att prata med andra som ställer sig samma fråga? Jag finner det trösterikt att dela tankar med dem som förstår – har man aldrig varit i den här situationen är det lätt att hurtigt säga att ”det löser sig, lilla du”.

  4. avgrundsdjup Says:

    Ankan! Det stämmer naturligtvis, men jag befinner mig i ‘skarpt läge’ – har en arbetsuppgift som jag MÅSTE klara av inom den närmaste tiden, eftersom mitt jobb hänger på den – bokstavligt talat och inte bara i min rädsla eller föreställningsvärld. Därför har jag redan skalat bort allt överflödigt – sa till och med återbud till utvecklingssamtalen i skolan nästa vecka, vilket satt hårt inne, eftersom det känns som att jag svarar med samma ointresserade attityd som jag tycker att skolan har… Förmodligen är det också just därför jag känner den här oron för hur det ska gå – för att jag redan har klippt ner.

  5. Ankan Says:

    Åh… du…. håller tummarna för att du samlar och har kraft. Kram

  6. avgrundsdjup Says:

    Ankan! Kraften kommer och går… och i takt med den tron på att det går bra, att jag orkar och klarar vardagen. Just nu är det tungt.


Kommentera

