Andra vågen

Och så kommer andra vågen av ångest – oron för Vad Andra Ska Tycka – andras dom helt enkelt. Om att jag inte är på jobbet – när orkar jag gå dit igen – kan jag sjukskriva mig? Någon dag till kan jag vara hemma och göra det jag behöver hemifrån. Men sedan?

Och vad ska Han säga? Jag vet att Han förstår, men jag är rädd för att visa mig svag = oduglig, värdelös, jobbig, besvärlig, hopplös…

Intellektuellt kan jag fnysa åt den slutledningen, till och med tänka att relationen inte är mycket värd om den inte håller för det. Men känslan…

Explore posts in the same categories: ångest, personligt

2 kommentarer på “Andra vågen”

  1. Lintin Says:

    Skickar en massa värmande kramar och lugnande klappar på håret. Glöm inte att andas.

  2. avgrundsdjup Says:

    Lintin! Tack… andas in….och ut… Lite bättre idag.


Kommentera

