Ångest igen

Efter en ganska lugn helg – ny vecka, ny ångest. Var på väg till jobbet efter att jag lämnat barnen, upptäckte att jag glömt en sak och åkte hem för att hämta den – och blev kvar. Jag och min ångest ensamna hemma.

Försöker städa för att lindra åtminstone den delen av ångesten.

Men anledningen bakom den större delen av ångesten når jag dessvärre inte i ögonblicket – jag är skör och sliten, vidbränd. Var tvungen att leverera på jobbet och räkningen kommer nu i efterhand. Ledsen igen när jag tänker på min väninna som lovat att hjälpa mig – inbillar mig att livet här och nu hade sett väldigt annorlunda ut om hon hade hållt sitt löfte.

Explore posts in the same categories: ångest, personligt

Etiketter:

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

4 kommentarer på “Ångest igen”

  1. Hosanna Says:

    …och blev kvar…åh, vad jag känner igen…men har inga tips, ideer eller glada utrop att komma med idag.

    *Ska vi gunga i takt* 🙂

  2. avgrundsdjup Says:

    Hosanna! Tror inte riktigt att tips och idéer hjälper heller. Men däremot är det skönt att veta att någon är här och läser – kanske är det behovet av att bli sedd och inte dömd som tillfredsställs.

    Och ja, vi får väl göra det – gunga i takt alltså.

  3. Jerry Says:

    Jag är också här och läser…tänker på dig! *kramar om*

  4. avgrundsdjup Says:

    Jerry! Tack för kramen – värmer. Och kramar tillbaka.


Kommentera

