Mitt liv som skuldmagnet

En skitsak hände igår. Men den var stor nog att få allt att rämna, jag är för skör. Det har bildats två grupperingar på jobbet, något av Vi och De. I vanliga fall är jag medveten om det, tycker att det är lite trist – inte mer. De hade bestämt över huvudet på mig om en sak som i allra högsta grad involverar mig, något som vi tidigare bestämt förutsättningarna för och som nu plötsligt – utan att jag tillfrågats eller ens informerats – ändrats. Min arbetsinsats ökar betydligt, deras reduceras. När jag påpekar detta går De i försvarsställning och hävdar att det inte fanns någon annan bra lösning. Vilket inte var sant: Det här var en enkel lösning, men inte den enda. Och inte ens särskilt bra.

Jag påpekade att det här är ett problem, något som har uppstått vid flera tidigare tillfällen och att jag inte tycker att det är ok. Tårarna kom som på beställning, tackar och bockar – stärker naturligtvis min förhandlingsposition och argumentation enormt. Not.

Fortsatte av bara farten med att tala om vad jag tycker – behärskat men med ett gäng tårar till sällskap – att jag inte är helt bekväm med att somliga räknas mer än andra och att jag inte känner mig inkluderad i deras gruppering. De hade naturligtvis ingen aaaaning. Och sant var det inte heller. Förstås.

Och nu tycker jag naturligtvis att det är mig det är fel på, att jag är något asocialt freak som inte klarar av att jobba tillsammans med andra människor. Trots att jag inte är ensam att inte tillhöra ‘De’. Trots att de människor som är med mig i ‘Vi’ är de jag tycker om. Trots att jag annars inte brukar ha svårt att ingå i ett sammanhang.

Men det är väl klart att det är mitt fel.

Explore posts in the same categories: personligt

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “Mitt liv som skuldmagnet”

  1. spegelbild Says:

    Jag har läst nästan hela bloggen, nja iallafall sista månaden då 🙂
    Och vad jag känner igen mig, dels din situation på jobbet, att argumentera med tårar (känslighet) och dina barn, utredning, problem i skolan osv osv.

    Är du sjuksriven nu, eller hur blev det efter din gränsdragningen där på jbobet?
    Det är ett omen för mig, för på måndag har vi möte på jobbet ang ‘stämningen’, och de har fått skriftligt våra arbetsuppgifter.
    J


Kommentera

