Sms till terapeuten

”Hej! Jag kommer inte idag – vårt möte förra veckan gör fortfarande för ont. Jag känner mig sviken och kränkt och har svårt att hantera det.”

Explore posts in the same categories: terapi

7 kommentarer på “Sms till terapeuten”

  1. ami Says:

    du påminner mig om ett litet barn. som gör revolt, som är förtvivlad, som sätter sig ner och brister ut i ”titta på dem! så taskiga de är! När jag ser dig framför mig, ser jag en liten dagisflicka i overall o snorig näsa o rödgråtna ögon. Och så är du en vuxen kvinna som förväntas ge omsorg åt kanske en sådan där liten flicka.
    Man är sin egen lyckas smed. Det tror jag. Men jag tror också att vi behöver varann – till kärlek som kan bli material att smedja till den där lyckan. Ingen människa en ö. Jag vet inte så mycket om dig nu som gör att jag vet hur jag kan hjälpa dig. Mer än att jag läser din blogg och du berör mig och hjälper mig. Men jag kommer tillbaka – om du vill.

  2. Hosanna Says:

    Hörde hon av sig? Det hade min terapeut gjort omedelbums om hon fått ett sådant sms (fast i mitt fall hade det varit e-post).

  3. avgrundsdjup Says:

    Nej hon gjorde ju inte det. Även i mitt fall hade det varit e-post. Om jag hade haft adressen. Jag är besviken över att hon inte hörde av sig. Och förvånad. Vilket ytterligare styrker min ovilja att gå tillbaka.

  4. Hosanna Says:

    Det förstår jag. Som yrkeskvinna så vore det väl naturligt att hon vart åtminstone lite nyfiken på att höra hur du har det och hur du menar med att du känner dig sviken och kränkt.

  5. avgrundsdjup Says:

    Jag tycker egentligen inte bara att det borde vara nyfikenhet som driver henne att höra av sig – jag tycker nog att hon har ett visst ansvar också. Inte för mig, men för sina egna handlingar. Och om de nu – oavsett om hon tycker att det är berättigat eller inte – leder till att jag mår dåligt och känner mig sviken kan det vara anledning att ta kontakt. Dessutom får jag betala för tiden trots att jag uteblev – då kunde hon ju ha använt ”min” tid till att höra av sig. Eller är det att förvänta sig för mycket?

  6. Hosanna Says:

    Det är INTE att förvänta sig för mycket. Ansvar var helt klart bättre ord än nyfikenhet 😉 Kom nu bara ihåg att du inte gjorde något fel. Hon finns till för dig och ansvaret för er relation ligger på henne och hennes yrkeskunnande.

  7. avgrundsdjup Says:

    Hosanna! Det behöver jag påminnas om, jag som ansvarar för hela världens olycka… Men allvarlig nu – jag tycker också att hon har ett ansvar i det här. Särskilt om jag signalerar att jag har det så jobbigt att jag inte orkar komma till vårt möte – och att detta beror på henne (eller vår relation). Besviken.


Kommentera

