Upprättelse

Fick under dagen mail från de tre som jag verkligen uppskattar på jobbet – och som jag har förmånen att arbeta nära. Olika innehåll men med samma innebörd – de känner som jag, förstår min reaktion.

Acceptans. Bekräftelse. Samsyn.
Lugn i mig.

Explore posts in the same categories: personligt

2 kommentarer på “Upprättelse”

  1. ami Says:

    Hej, till att börja vill jag berätta hur ledsen jag är att jag gjorde dig illa. Det var inte min avsikt. Jag tänkte bara att jag såg något hos dig som du inte upptäckt själv. Något väsentligt, som jag tror du kan ha nytta av. Kanske – förmodligen förmätet av mig. Några frågor bara: Vad är det som är så hemskt med att bli liknad vid ett barn? Jag såg din sårbarhet. Vem här i världen kan bäst påverka hur du har det? Förresten det var både lärorikt och läskigt att ta del av din upplevelse av min kommentar. Tack! Ska tänka på att formulera mig bättre. Hoppas på fortsatt givande dialog.

  2. avgrundsdjup Says:

    Ami! Jag är glad över att du återvände, det är jag uppriktigt. Jag tror att vi tolkade din liknelse utifrån helt olika perspektiv – jag hörde något som du inte sa. Jag hörde att du tyckte att jag betedde mig som en trotsig barnunge – inkapabel att at hand om mitt eget barn. Och tyckte inte att jag förtjänat det – att det inte är sant.

    Din avsikt ska jag fundera lite mer över, du får gärna försöka förklara lite tydligare vad det var du ville visa på. Jag tycker däremot inte alls att det är förmätet av dig att tro att du kan belysa det jag berättar om ur en annan vinkel – jag får ofta nya tankar efter kommentarer här på min sida, varför skulle dina tankar utgöra ett undantag?

    Jag förstår nu att min tolkning inte var vad du avsåg, men jag får medge att jag är lite för fast i den – eller klockan för sen, eller varför inte en kombination? – för att komma vidare i din tankegång. Vill du förtydliga?


Kommentera

