Saknad

Jag kan längta ihjäl mig efter föräldrar – efter en mamma och en pappa.

Men inte min mamma och min pappa.

Explore posts in the same categories: personligt

14 kommentarer på “Saknad”

  1. Soldotter Says:

    Vad tråkigt. 😦
    Men ibland är det bara så.
    Qram

  2. Hosanna Says:

    *Förstår* Jo, jag gör faktiskt det… kan du inte hitta ett surrogat? Världen är ju trots allt full av godhjärtade människor som gärna vill ha vuxna barn och barnbarn.

  3. lillasyrran Says:

    Jag kan förstå vad du menar. Länk

    Även om saknad aldrig är densamma.

  4. Sanningenskonsekvenser Says:

    Det är ingen tröst kanske, men jag förstår……
    Värme

  5. Jerry Says:

    Jag förstår inte, jag vet vad du menar. Orden är även mina.
    *kram*

  6. avgrundsdjup Says:

    Soldotter! Ja – det är tråkigt och ja – det bara är så. Men det gör ont och det är svårt att acceptera. Inser också att det är just det jag måste göra för att kunna gå vidare. Men jag är inte där än – behöver få känna hur orättvist det är ett tag till…

  7. avgrundsdjup Says:

    Hosanna! Jag skulle så gärna vilja det. Men än lyser den vänliga gamla damen med sin frånvaro…. Hur hittar man henne?

  8. avgrundsdjup Says:

    lillsyrran! Nej, känslor är inte identiska för olika människor och de utlöses av olika stimuli, men jag tror att man kan identifiera sig i andras smärta om man upplevt smärta själv. Samma sak är det förmodligen med saknaden.

  9. avgrundsdjup Says:

    Sanningenskonsekvenser! Jo, det är en tröst – faktiskt. Ett stilla samförstånd?

  10. avgrundsdjup Says:

    Jerry! *kramar tillbaka*

  11. Hosanna Says:

    Den gamla damen? Tja…jag vet inte…jag brukar springa på dem… får fundera lite på eventuella idéer *ler försiktigt*

  12. Blomman Says:

    Jag förstår precis hur du menar 🙂 Och jag håller också med Hosanna, andra människor kan fylla platserna. Samtidigt tror jag att det är bra att hitta tryggheten i sig själv. Vi kämpar vidare, eller hur 🙂

    Kram från en som inte skrivit på länge. Hakuna matata!

  13. avgrundsdjup Says:

    Hosanna! Kanske ser jag dem bara inte? Men tempot och livsstilen i en storstad kanske inte tillåter den kontakt som många av oss faktiskt önskar?

  14. avgrundsdjup Says:

    Blomman! Tryggheten i sig själv står inte i kontrast till att lita på och till andra, tvärtom tycker jag att de kompletterar varann på ett fint sätt – i den bästa av världar.


Kommentera

