Dagens terapisittning del 1

Två gånger har jag uteblivit. Idag bestämde jag mig för att gå – även om jag tvekade in i det sista – mest just för att det kändes så oändligt jobbigt att träffa terapeuten igen. Det kanske inte låter helt logiskt, men jag utgick ifrån att det kunde ha ett värde att konfrontera henne och stå upp för mig själv. Väl medveten om att hon förmodligen inte skulle förstå utan gömma sig bakom de redskap hon lärt sig under sin utbildning.

Avgörande var insikten att jag gjorde det här för mig – inte för att hon skulle förstå eller för att bli godkänd. Inte för att få ett förlåt eller en förklaring, utan för att stå upp för mig själv och för att våga säga hur jag upplevde vårt senaste möte.

Explore posts in the same categories: personligt

2 kommentarer på “Dagens terapisittning del 1”

  1. avgrundsdjup Says:

    Hosanna! Tack. Det kanske var starkt – jo, det känns så – men jag känner mig inte särskilt stark efteråt. Snarare tilltufsad och ganska liten…


Kommentera

