God Jul…

I fredags, tre dagar före julafton. Ett brev från barnens pappa, från Landet Långt Borta, det första sedan sommaren:

.
”Det har hänt mycket under hösten. Sammanfattningsvis kan jag berätta att jag inte längre tyckte att mitt jobb var tillräckligt stimulerande så jag har sökt mig vidare och flyttat till H. där jag har antagit en ST-tjänst inom en annan specialitet. Som du förstår ser lönen helt annorlunda ut, men jag har bestämt mig för att upprätthålla samma underhåll för barnen fram till årsskiftet.”

Han har alltså – återigen för att tillfredsställa egna behov – bytt sitt välbetalda jobb som chefsläkare mot en utbildningsplats inom ytterligare en specialitet.

Men klart jag har förståelse – för mig hänger ju bara hyran på om han betalar underhåll eller inte.

Explore posts in the same categories: personligt

6 kommentarer på “God Jul…”

  1. Hosanna Says:

    Jaja, vad finns att säga? *suckar*

  2. ami Says:

    Det är hans litenhet. Hans börda att bära. Jag vet inte hur han tar sitt ansvar som förälder, men jag tror det är det största sveket att inte göra allt vad man nånsin förmår för att vara en god förälder. Inte perfekt, inte föredömlig i allt, men kärleksfull och omtänksam. God fortsättning till dig Avgrundsdjup, min jul blev rätt sorglig och eländig…men wtf i dag är det redan annandag och vi har alla överlevt…Det kan vara bra att lära barnen också att man inte behöver låtsas att julafton är underbart och fantastiskt om det inte råkar vara det. Ja, nu handlar det om min jul, din kanske var fin.

  3. Soldotter Says:

    Så tröttsamt…
    😦
    Hoppas du ändå klarar av det, för du kan ju ändå inte ändra vad han redan gjort.
    Tanklöst värre…
    Har du annars haft en god jul?
    Vad fick du från dottern?
    *L*
    Sköt om er och ha det så bra ni bara kan.

  4. blomman Says:

    Önskar dig ett Gott Nytt År 2008! 🙂

  5. Ankan Says:

    Jobbigt, frustrerande och stressigt värre förstår jag. Stor kram och hoppas ni haft en bra jul.

  6. Judith45 Says:

    Att besluta sig för att ge sina egna barn samma underhåll året ut! Oh, kära nån då vilken storsinthet av honom! *Djup suck*
    Kan bara tänka mig hur jobbigt och stressigt det måste vara för dig.

    Önskar ändå en God fortsättning och ett Gott Nytt År.


Kommentera

