Nerlusad av svar…

…går jag nu själv under jorden – börjar uppröjningen i källaren.

Explore posts in the same categories: personligt

2 kommentarer på “Nerlusad av svar…”

  1. ami Says:

    ok, jag anmäler mig. städningen får dock gå via mig själv eftersom jag ej är så bekant med dina skrymslen och vrår. Kanske kan du använda något. Vi börjar med det tyngsta SKAMMEN – den ska ut den ska – kanske inte går – men då ska den tunnas ur, krympas, bli hanterbar. Att inte vara älskad, att inte duga – Skammen för det. Så lurar den en annars så duglig och livskraftig kvinna till ett våp. Som inte klarar sig utan. Utan bekräftelse från någon utsedd – som kanske inte ens är mogen uppgiften inte ens vill ha den. Hur då? Hur i h-e då? Ska denna skam hanteras. Jo den ska väntas ut. Hörde att ljuset står att finna i mörkret (bibeltext). Jag ska banne mig vänta ut den för det enda jag har att sätta mitt hopp till är att ljuset finns där om jag bara inte flyr in i panik och ångest, alkohol, sex, kläder, mat, jobb. Jag kör nu, jobbar på, ett jäkla slitgöra är det men kräver ingen muskelstyrka, inte mycket intellekt, inte någon social kompetens – bara tillit och uthållighet.
    Hoppas min städning kan göra någon nytta för dig. kram

  2. avgrundsdjup Says:

    ami! Du föreslår städning av den grövre kalibern och ser rakt igenom mig – min svaghet är din. Eller tvärtom. Skammen att inte duga, att riskera att bli ratad om jag inte presterar. Känsligt. Viktigt. Så mycket tid jag har ägnat åt att mota ångesten som följer rädslan för de andras dom – istället för att vänta på det ljus du beskriver. Och flykt av olika slag… Jag har blivit bättre på att stanna kvar och upp – istället för att dämpa och döva. Bättre men långt ifrån bra.


Kommentera

