Orkeslös

Det som kanske gör mig mest – arg, skulle jag önska att jag kunde skriva – uppgiven är att hela historien med mitt ex gör mig så orkeslös, viljelös, initiativlös. Får absolut ingenting utöver minimum gjort. Behöver göra tusen saker för att må bra – bättre – men orkar knappt hasa till jobbet.

Vilket i sin tur väcker ett våldsamt självförakt – varför kan jag inte rycka upp mig och se till att få ordning på livet?

Eller varför kan jag inte bara vara lite snäll och tålmodig mot mig själv?

Explore posts in the same categories: personligt

2 kommentarer på “Orkeslös”

  1. Kang Says:

    Känner igen dina känslor SÅ väl.

  2. Hondjuret Says:

    Men? Är du J A G?
    Det där hade kunnat vara mina egna tankar, det där Ä R mina tankar …också…
    Varför, varför kan man inte bara ”ta sig i kragen”?


Kommentera

