Återfall.

Jag inser att det har varit mycket – länge. Att jag är sliten. Hela tiden på gränsen.

”Du är utbränd.”

sa den nya terapeuten jag träffade idag.

”Lite vidbränd, möjligen.” försökte jag – utan framgång – kontra med.

Explore posts in the same categories: personligt

4 kommentarer på “Återfall.”


  1. Underbar läsning, vackra ord och stora tankar. Ja, jag känner igen mig hos dig också. Så skönt att kunna dela tankar med andra som är i samma. KRAM

  2. Klothilde Says:

    Du kom tillbaka hit. Vad trevligt. Bra att du tar hand om dig och går hos en terapeut. Jättekram!

  3. avgrundsdjup Says:

    Nästanskildamamman, tack för dina ord, besök och kram – välkommen tillbaka!

  4. avgrundsdjup Says:

    Klothilde, jag kom tillbaka – när det kändes naturligt igen och inte bara som ett krav, något jag påbörjat och förväntades slutföra. Nu är jag här för att jag vill och behöver. Och terapeuten – ja, visst är det bra, men varför kan jag aldrig komma iväg förrän det är kris och akutkatastrof? Kram!


Kommentera

