Själv.

Självkänslan växer när vi får bekräftelse för den vi är – självförtroendet för det vi gör.

Låg självkänsla söker vi kompensera genom att bli än mer görande.

Explore posts in the same categories: personligt

4 kommentarer på “Själv.”

  1. lilalili Says:

    ingen risk att jag blir göralös 🙂
    Kramis och tack för kommentaren inne hos mig!

  2. avgrundsdjup Says:

    Lilalili, ja eller hur – med den insikten finns det mycket att göra…

  3. Matilda Says:

    Japp. Stämmer perfekt in på mig. Den senaste tiden har jag dock börjat inse att det är fel. Försöker bygga upp självkänslan utan en massa jobb. Har till exempel slutat som chef. Det bästa beslutet jag fattat någonsin, trots att det innebär en degradering.

  4. avgrundsdjup Says:

    Matilda, det låter både modigt och klokt – en yrkesmässig degradering kan innebära ett totalt lyft på andra plan. Att våga gå emot konventionen (att bara klättra uppåt) och riskera andras dom är tyvärr sällan möjligt att undvika om man ska lyssna på sig själv och välja en egen väg.


Kommentera

