Energiläckage.

Hela mitt liv läcker energi. Jag försöker analysera och identifiera läckagen – och möjliga ”korkar” – hur täppa igen denna sil som jag vant mig kalla liv?

1. Min mamma. Energikonsument av stora mått. Bidrar med negativism och ifrågasättande.

2. Dottern. Känslan av att aldrig räcka till, utredningen som fortfarande inte är färdig, skolan som inte förstår.

3. Mannens ex. Hon har sina tentakler överallt och lämnar förödelse efter sig var hon går.

4. Kaoset hemma och dess konsekvenser i form av at jag inte vill bjuda hem vänner, inte hittar saker, mannen blir irriterad.

5. Jobbet. Mindre vad jag gör än vad jag vill göra – vad vill jag egentigen? Står inför ett vägval och ser inte avtagsvägarna.

Hur täppa till dessa ständiga läckage?

Explore posts in the same categories: personligt

5 kommentarer på “Energiläckage.”

  1. MorsanMia Says:

    Vad skönt att kunna blogga om allt detta
    Min mamma läser min blogg. Även kollegor och andra
    Ibland ångrar jag att jag inte är anonym

  2. MorsanMia Says:

    Hur hittade du till mig?
    Jag har läst igenom din blogg
    Det tog tid, men jag kunde inte slita mig
    Jag kommer tillbaka

  3. smyg Says:

    Uhhhh, jag lider med dig – och undrar: medan du tätar läckorna, har du något tillflöde? Meditation? Yoga? Tai chi? Titta på havet? Vad är nog inte så viktigt som att.

    Ta vara på dig!

  4. avgrundsdjup Says:

    MorsanMia, du kan ju alltid starta en parallell blogg – och få vara anonym. Så gjorde jag när jag började kvävas av de restriktioner jag – och indirekt omgivningen – satte för mitt skrivande. Nu finns jag endast här och det är här utvecklingen finns. Naturligtvis vore det fantastiskt om det ena inte uteslöt det det andra – men jag är inte där (än?).

  5. avgrundsdjup Says:

    Smyg, tack för dina ord. Du sätter fingret på problemet – energitillflödet. Medvetenhet sägs vara första steget, så förändring är förhoppningsvis på väg… för närvarande ägnar jag all tid åt att provisoriskt täta läckor. Många läckor och dåligt tätningsmaterial och urusel tätningsteknik – en framgångsrik kombination!


Kommentera

