Hjärnhalvor.

På Yale University ägnar man sig – bland annat, får man förmoda – åt att studera vilken hjärnhalva som är dominant hos olika människor. Ser man kvinnan nedan rotera medsols är den högra halvan dominant och tvärtom. 14% kan se henne rotera åt båda hållen – vad detta innebär vill jag helst inte filosofera kring.

Spinnande kvinna

Explore posts in the same categories: personligt

5 kommentarer på “Hjärnhalvor.”

  1. Matilda Says:

    Och jag ser inte ens den spinnande kvinnan. Vad innebär det måntro?

    (Att jag har firefox som webbläsre kanske?)


  2. Häftigt!!! Jag kan se henne rotera åt båda hållen 🙂 Undra vad det betyder :)) Fränt i alla fall 🙂

    Kram


  3. Den här har jag kopierat över på min blogg 😉 Tyckte den var helfräsig 🙂

    Kram

  4. avgrundsdjup Says:

    Vindensmelodi, kanske split personality…?

  5. avgrundsdjup Says:

    Matilda, intressant diagnos…


Kommentera

